Wilio hoş geldiniz!

Sen Bir kayıtsız hizmet veren olarak Wilio incelemekte olarak

Hizmet verene geçiş
Navigasyon
Hizmetler
Fiyat listesi
başvuru hakkında
uygulamayı indirin
O nasıl çalışır
Sıkça Sorulan Sorular
Nasıl artırabilir
Bize Ulaşın
O Wilio
oturum aç
Wilio hoş geldiniz!

Sen Bir kayıtsız hizmet veren olarak Wilio incelemekte olarak

Hizmet verene geçiş
Navigasyon
Hizmetler
Fiyat listesi
başvuru hakkında
uygulamayı indirin
O nasıl çalışır
Sıkça Sorulan Sorular
Nasıl artırabilir
Bize Ulaşın
O Wilio
oturum aç

Metal işi

Uygun bir fiyata bölgenizden yetenekli uzmanları işe alın.

Bir projeyi Liste

27 638 profesyonel

50 983 tamamlanmış projeler

4.8 5 üzerinden uzmanlarımızın ortalama puanı

199 720 uygulama indirmeleri

Metal işi

Metal işi kategorisinde bir hizmet uzmanı mı bulmanız gerekiyor? Uygun fiyatlarla kaliteli uzmanlar bulmanıza yardımcı olacağız. Sadece bir talep girin.

Ayrıca bakınız:Fiyat

27 638 profesyonel

50 983 tamamlanmış projeler

4.8 5 üzerinden uzmanlarımızın ortalama puanı

199 720 uygulama indirmeleri

Örnekler

Yapılan eserlerin galerisi Hizmet verenlerimizden

Mobilya imalatıHasan
Elektro kurulumlarİbrahim L.
Bir apartman / evin yeniden inşasıHüseyin J.
Yapım işiAli G.
Yapım işiAli G.
Tasarım, mimari, projeler ve diğer hizmetlerİsmail
Bir apartman / evin yeniden inşasıHüseyin J.
Sizin için hizmetlerYusuf B.
MontajOsman K.
FAYDALI BİLGİ

Ne bilmek istiyorsunu

Metal işleme

Metal işleme sanatı

Metal işleme, metalden dekoratif veya yardımcı nesneler üretme sürecidir. Sonuç, mücevher ve gümüş eşyalardan gemiler, köprüler ve petrol rafinerileri gibi büyük ölçekli yapılara kadar çeşitli ürünler olabilir. Bu nedenle, metal işlemede çok çeşitli beceriler, süreçler ve araçlar vardır.

Metal işlemenin tarihi birkaç bin yıl önce başladı. İnsanlar belirli cevherlerin özelliklerini keşfettiler. Cevherleri eriterek metal üretebileceklerini gördüler ve kısa sürede metal hayatlarının bir parçası oldu. Metalin özellikleri ve sünekliği, insanların onu silahlara, aletlere, süs eşyalarına ve diğer yararlı eşyalara dönüştürmesine izin verdi.

Metal işleme için en eski alet bir çekiçtir. MÖ 2500 civarında insanlar erimiş metali bir kalıba dökmeyi öğrendi. Daha sonra Neolitik dönemde bakır, gümüş ve altın gibi metaller takı haline getirildi ve daha sonra Bronz Çağı'nda süs eşyaları, gümüş takılar ve heykeller üreten bir dizi yetenekli ustalar vardı. Bronz Çağı, insanların bronz heykeller ve alaşımlı pirinç üretmeye başladığı bir dönemdi.

Metal işleme endüstrisindeki bir diğer önemli gelişme, demirin çeşitli faydalı aletler yapmak için kullanıldığı Demir Çağı'nda gerçekleşti. Metal işleme endüstrisinde, özellikle alaşımların üretiminde ve metallerin endüstriyel amaçlarla kullanımında, yalnızca modern zamanlarda büyük ilerleme kaydedilmiştir. 12. yüzyılda gümüşten güzel takılar yapıldı. Kuyumcular, mücevherlere olan büyük talep nedeniyle loncalar düzenlemeye başladı. 17. ve 18. yüzyıllarda, Avrupa'da yüksek kaliteli gümüş eşyalar ve mücevherler de büyük talep görüyordu. Ek olarak, bu dönemde Kolomb öncesi Amerika’da, gümüş süslemeli toptan mücevher tedariki yapılmaya başlandı.

Metal üretimi çekiçle çalışma, çekme, çekiçleme ve döküm işlemlerini içerir. Metal işleme endüstrisindeki dekoratif işlemlerden bazıları damgalama, damask, emaye vb.

Şekillendirme, bir metalin ısıtıldığı ve oluşturulduğu bir dizi işlemdir. Sıcak dövme, metalin hidrolik presler ve bir çekiç kullanılarak deforme edilmesiyle oluşur. Kum ve kabuk döküm, hassas döküm, santrifüj döküm, döner döküm ve basınçlı döküm dahil olmak üzere çeşitli döküm türleri vardır.

Oyma işlemleri metali geometrik bir şekle dönüştürür ve sonuçta bir mücevher veya süs parçasıyla sonuçlanır.

Frezeleme, bir freze bıçağı kullanarak gümüşü şekillendirmenin başka bir yoludur.

Diğer işlemler arasında taşlama, lehimleme, sert lehimleme, çekme ve işaretleme yer alır. Eritme, takıları bir iş parçasına dönüştürür. Gümüş takı üretiminde son aşama talaşlı imalat veya işlemedir.

Metal üretimi, endüstri, bilim ve metalurjiyi içeren geniş bir terimdir. Ancak aynı zamanda bir sanat formu ve birçok insan için bir hobi, birçok kültürü, ırkı ve medeniyeti birbirine bağlayan bir uygulamadır.

Bakır, demir, gümüş, bronz, kurşun, altın ve pirinç dâhil olmak üzere metal ürünler, hizmet ve dekoratif öğeler çeşitli metallerden yapılır. En eski insan yapımı nesneler taş, ahşap, kemik ve kilden yapılmıştır. Ancak daha sonra insanlar topraktan maden çıkarmayı ve onları nesnelere dönüştürmeyi öğrendiler. Metal üretiminin sonucu; kaplar, tabaklar, tören ve ayinle ilgili objeler, dekoratif objeler, mimari süs eşyaları, kişisel süs eşyaları, heykeller ve silahlardır.

Genel süreçler ve teknikler

Kullanılan tekniklerin çoğu esasen antik çağda kullanılanlarla aynıdır. İlk metal işçisi, örneğin çekiçleme, damgalama, yaldızlama, tel çekme, emaye ve mücevher uygulamasını biliyordu.

Dövme ve döküm

Tüm dekoratif aksesuarlar orijinal olarak bir çekiçle yapılmıştır. Her bir ürünün birkaç parçası ayrı ayrı şekillendirildi ve ardından perçinlerle birleştirildi veya katı bir çekirdeğe tutturuldu (lehimleme henüz icat edilmedi). Ek olarak, işlenmiş bakır plakalar heykellere dönüştürülebilir ve tek tek parçalar bakır iplerle birleştirilebilirdi. Bu tür çalışmaların mükemmel bir örneği, Kahire'deki Mısır Müzesi'nde bulunan gerçek boyutlu Firavun Pepi heykelidir. Yaklaşık MÖ 2500'den sonra, iki standart metal üretim yöntemi geliştirildi - eritme ve döküm yoluyla. Kayıp balmumu yöntemi (balmumu dökümü) Mısır'da M.Ö. 2500 yıllarında kullanıldı. Daha sonra, heykellerin çekirdek kalıplara dökülme yönteminin yerini ilkel ve uzun bir perçinleme işlemine bıraktıktan sonra, çekiç, değerli metal ve sanat işlerini yapmak için ana araç olmaya devam etti.

Dövmek, arka taraftan kabartma olarak bir süs yükseltme sanatıdır. Tasarım önce metal bir yüzeye çizilir ve motiflerin temel kısımları plakanın arkasına aktarılır. Levha daha sonra asfalt bloğa yüzüstü olarak batırılır ve kaldırılacak parçalar esnek asfalta doğru itilir. Plaka daha sonra çıkarılır ve tekrar yukarı bakacak şekilde dökülür. Dövme devam eder, bu sefer tasarımın arka planı asfalta bastırılır. Sonunda preslemenin takip ettiği bu çekiçleme ve yeniden gömme işlemlerinin bir dizisi ile metal nihai görünümüne ulaşır.

Üç temel araç türü vardır - çizim, kabartma ve ekstrüzyon için olduğu kadar, başka türlü erişilemeyen alanlara ulaşmak için kullanılan özel bir titreşimli alet veya yaylı çubuk. Kabartmalı süsleme de mekanik yollarla yapılır. İnce esnek metal levha kalıplara bastırılabilir. Tüm bu yöntemler eski çağlardan beri bilinmektedir.

Damgalama

Delme, bir çekiçle yapılır ve metale vurulur. Bu zımbalar, gravür (metal yüzeyin altındaki çentik) veya metal işçisinin yaratmak istediği rölyef gibi herhangi bir etkiyi elde edebilecek şekilde şekillendirilmiştir. Tasarım yüzeyde oluşturulur ve bir arka plan oluşturmak için bitişik alanlara vurularak rölyef elde edilebilir. Bu tür bir kabartma bazen bir rahatlama yaratır, ancak ikinci işlemde şekil arkadan kabartılır. Kabartmanın ayrıntılı yüzey işlemi kabartma ile elde edilir; bu terim aynı zamanda el zımbaları ile rötuş ve bitirme dökümü için de geçerlidir.

Gravür

Kazıma, bir çizgiyi kesmek veya dilimlemek anlamına gelir. El baskısı ile bir kesici alet ile yapılır. Kazıma sırasında malzemeyi ayırır. Kürek üzerine baskı uygulandığında bu işleme oyma denir.

Boşaltma

Şam olarak bilinen süsleme sistemi Oriente'den gelir ve genellikle Şam'daki kuyumcular tarafından uygulanırdı. Demir, çelik veya bronz yüzeyine altın tel (bazen gümüş veya bakır) sokulmasıdır. Desenin oluşturulacağı yüzey keskin bir aletle ince bir şekilde kesilir. Altın iplik, kesilen yüzeyin küçük oluklarına çakılır ve sağlam bir şekilde sabitlenir.

Niello, oyulmuş süs desenlerini gümüş sülfür veya bir sülfür karışımı ile boşaltma işlemidir. Niello'nun hazırlanması ve gümüşe uygulanması hakkında yazan ilk yazarlar, 12. yüzyılda Eraclius ve Theophilus ve 16. yüzyılda Benvenuto Cellini idi. Onlara göre, gümüş, bakır ve kurşunun birleştirilmesi ve ardından erimiş alaşımın kükürt ile karıştırılmasıyla üretilir. Siyah ürün (gümüş, bakır ve kurşun sülfür karışımı) toz halindedir ve oyulmuş metal, genellikle gümüş, bir fluksla (bağlanmayı teşvik etmek için kullanılan bir madde) nemlendirildikten sonra, tozun bir kısmı ona uygulanır ve metal güçlü bir şekilde ısıtılır; Niello oyulmuş kanallara erir ve dökülür. Dolu kanallar görünür hale gelene kadar sıyırarak fazlalıklar alınır ve son olarak yüzey parlatılır.

Emaye kaplama

Emayeyi metale uygulamanın iki yolu vardır: metaldeki girintilerin emaye ile doldurulduğu çukur ve metal oluşturan metal şeritlerin bir metal yüzeye uygulandığı ve ardından camla doldurulduğu emaye işi.

Yaldız

Yaldız, ahşap, metal, alçı, cam veya diğer nesnelerin altını levha veya toz halinde kaplayarak yapılan sanatsal dekorasyondur. Terim aynı zamanda gümüş, paladyum, alüminyum ve bakır alaşımlarının kullanımına da atıfta bulunmaktadır. Eski Mısır'ın kraliyet mumyası ve mobilyalarının kasalarındaki ince altın yaprağın üst üste binmesiyle kanıtlandığı gibi, tarihi ulusların en eskisinin ustaca tinselleri vardı. Çinliler uzun zamandır ahşap, çanak çömlek ve tekstili güzel altın desenlerle süsledi. Yunanlılar sadece ahşap, duvar ve mermer heykelleri yaldızlamakla kalmamış, aynı zamanda metale altın karışımı uygulayarak cıvayı ısıyla uzaklaştırmış ve metal yüzeyde altın bir kaplama bırakmıştır. Romalılar, tapınakları ve sarayları parlak yaldızlarla parıldadığı için Yunanlılardan sanatı devraldı.

Altın yaprağın 0,25001 santimetre kadar ince tabakalara basılması genellikle elle yapılır, ancak makineler bir dereceye kadar kullanılır. Standart bir 9,84 santimetre kare kesildikten sonra yapraklar küçük kitapların arasına yerleştirilerek yaldız kullanıma hazır hale getirilir. Yaldızın bir sanat olabileceği ve yeni ve harika efektler elde edebileceği birçok kumaş, yöntem ve malzemelerinde özel değişiklikler ve uygulamalar gerektirebilir.

Her tür yaldızın bazı temel prosedürleri vardır. Örneğin yaldızlanacak yüzey bir astar ile dikkatlice hazırlanmalıdır. Zımparalanan malzemenin türüne bağlı olarak, düz boyalar, vernikler veya sızdırmazlık yapıştırıcıları kullanılır. Aşındırıcı metaller demir oksit bazlı astarlar veya boyalarla boyanabilir (ve korunabilir). Desenler ayrıca, fırdöndüler üzerine monte edilmiş iğneleme çarkları vasıtasıyla yapılan delikli kâğıt üzerine toz tebeşir veya kuru pigment ile kabartma veya döküm yoluyla da serilebilir; dönen düzenek, en karmaşık tasarımların elde edilmesine izin verir.

Altının yapışacağı yapışkan bir yüzey oluşturmak için yüzeyin yaldız için hazırlanması gerekir. Kullanılan yapıştırıcı türü, yaldızlanacak yüzeyin türüne ve yapıştırıcının hızlı mı yoksa yavaş mı kuruması gerektiğine bağlıdır. Yapıştırıcı yeterince kuruduğunda altın varak veya pudra uygulanabilir. Altın yaprak, kitaptan yaldızlı nesnenin yüzeyine uygulanabilir. Kural olarak, kuyumcu kitabı sol elinde altın bir varakla sıkıca tutar ve altın yaprakları çıkarmak için düz ve keskin bir alet kullanır. Daha sonra hazırlanan yüzeye deve kılı fırçası ile dikkatlice altın yaprakları uygulayın. Kuyumcunun fırçayı yüzüne nazikçe sürterek ürettiği statik elektrik sayesinde fırça üzerinde tutulur.

Bazı yaldız işlemlerinde yaprak parçalarını tutmak için bir pet kullanılır. Yaklaşık 23 x 15 cm boyutlarında, pazen kaplı ve kesilmiş dana derisi ile kaplı dikdörtgen bir ağaç parçasıdır; bir ucunda bir parşömen siperi, narin yaprağı hava akımlarından korur. Yaldız tamamlandığında, yaprakla kaplı alan cerrahi sınıf yumuşak pamukla ovulmalıdır. Bu, altın kaplama yüzeyde yüksek parlaklık sağlar.

Bir deve kılı fırçası ile bitmiş işten gevşek altın parçaları çıkarılabilir. Altın varak ince bir ağ elek ile ovularak toz haline getirilebilir. Bununla birlikte, toz altın o kadar pahalıdır ki, çoğu zaman bronz tozları ile değiştirilir. Altın varak, binaların kubbe ve çatılarını yaldızlamak için kullanılıyorsa şerit formunda kullanılır. Cilalama gibi bitirme işlemleri heykel bölümünde bulunabilir.