Wilio hoş geldiniz!

Wilio'yu kayıtlı olmayan bir müşteri olarak kullanıyorsunuz

Hi̇zmet verene geç
Navigasyon
Hizmetler
Fiyat listesi
Wilio Hakkında
uygulamayı indirin
Nasıl Çalışır
Sıkça Sorulan Sorular
Nasıl Geliştirebiliriz
Bize Ulaşın
Wilio Hakkında
oturum aç
Wilio hoş geldiniz!

Wilio'yu kayıtlı olmayan bir müşteri olarak kullanıyorsunuz

Hi̇zmet verene geç
Navigasyon
Hizmetler
Fiyat listesi
Wilio Hakkında
uygulamayı indirin
Nasıl Çalışır
Sıkça Sorulan Sorular
Nasıl Geliştirebiliriz
Bize Ulaşın
Wilio Hakkında
oturum aç

3D Görselleştirme

Uygun bir fiyata bölgenizden yetenekli uzmanları işe alın.

TEKLİF AL

42.787 profesyonel

79.047 tamamlanmış projeler

4.8 5 üzerinden uzmanlarımızın ortalama puanı

226 512 uygulama indirmeleri

3D Görselleştirme

3D Görselleştirme kategorisinde bir hizmet uzmanı mı bulmanız gerekiyor? Uygun fiyatlarla kaliteli uzmanlar bulmanıza yardımcı olacağız. Sadece bir talep girin.

Ayrıca bakınız:Fiyat

42.787 profesyonel

79.047 tamamlanmış projeler

4.8 5 üzerinden uzmanlarımızın ortalama puanı

226 512 uygulama indirmeleri

FAYDALI BİLGİ

Ne bilmek istiyorsun

3B GÖRSELLEŞTİRME HAKKINDA BİLMENİZ GEREKENLER

Çeşitli nesnelerin görsel görüntülerini oluşturmak için, 3B (3D) görselleştirme teknolojisinin kullanımı her geçen gün giderek daha da popülerlik kazanıyor. Örneğin, yapım ve onarım sırasında, en küçük ayrıntıları dikkate alarak, gelecekteki bir projeyi (iç, dış, tek alan) 3B kullanarak görselleştirmek oldukça mümkündür. 3B görselleştirme veya 3 boyutlu görüntü oluşturma, bir nesnenin özel üç boyut bilgisayar programları kullanılarak üç boyutlu görüntüsünü oluşturma işlemidir.

3B Görselleştirme

Günümüzde tasarım ve yapım işlemlerinin sürecini, 3B teknolojisi olmadan hayal etmek neredeyse imkansızdır. Başka önemli bir nokta ise, gelişmelerin sunulabilmesidir. Üç boyutlu görüntülerin yardımıyla, müşteri ile yüklenici arasındaki iletişim süreci daha kolay ve daha verimli hale gelir. 3B görüntüler, konsepti her yönden değerlendirmeye, tüm artıları ve eksileri değerlendirmeye ve gerekli değişiklikleri zamanında yapmaya yardımcı olmaktadır. Bu, en profesyonel ve ayrıntılı çizim bile bir nesnenin tüm ayrıntılarını gösteremeyeceğinden çok fazla zaman ve para tasarrufu sağlar.

3B görselleştirmenin ana görevleri nelerdir?

3B görselleştirme çok yönlü bir teknolojidir, ancak çoğunlukla nesnenin çok ayrıntılı bir örneğinin olması gereken alanlarda kullanılır. Genellikle aşağıdaki alanlarda kullanılmaktadır:

  • Tasarım, mimari, inşaat,
  • Onarım ve restorasyon çalışmaları,
  • Tasarım (iç ve dış mekanların tasarımı ve uygulaması),
  • Nesnelerin ve nesne gruplarının (ev, araba, tekne, bahçe vb.) sunumunun hazırlanması.

Görselleştirme türleri:

1. Dış mekanların 3 boyutlu görselleştirilmesi

3B görselleştirme hizmeti

Mimari nesnelerin 3 boyutlu görüntülerini oluşturmak, projenin tüm özelliklerini bir bütün olarak görmenizi ve dikkate almanızı sağlar. Bu durumda, teknoloji aynı anda bir dizi ciddi sorunun çözülmesine olanak kılar: bireysel bina ve projelerinin oluşturulması, bina etrafının tasarımsal planlanması, binayı mevcut peyzaja dahil etme.

2. İç ve dış mekanların 3 boyutlu görselleştirilmesi

Konut görselleştirme

En yaygın olarak kullanılan, nesneyi bir müşteri veya müşteri grubuna (hedef grubunuza) sunmak için iç mekanların 3B görselleştirmesidir. Örneğin, tasarım çözümlerinin ve iç geçişlerin açıkça gösterildiği bir apartman tasarım projesinin görselleştirilmesi olabilir. 3B proje, müzakere ve tartışma sürecini büyük ölçüde hızlandıran mobil bir gösteri aracıdır. Bu durumda 3B görselleştirmenin temel avantajı, müşteri ve yüklenici için gerçekten zaman ve emek tasarrufu sağlamaktır.

3. 3B nesne görselleştirme

Bu tür bir görselleştirme, belirli nesnelerin üç boyutlu görüntülerini oluşturmak için kullanılır: mobilya, teknoloji, sanat, el ilanları, paketleme ve çok daha fazlası. Bu durumda, objektif 3B görselleştirme, nesnelerin içeriğini oluşturmak için temel bir araca dönüştürülür: internet siteleri, çevrimiçi mağazalar, kataloglar. Üç boyutlu bir görsel ürün, birçok yönden sıradan fotoğraftan daha iyidir. Bu, özellikle geliştirilen nesne gerçekten mevcut değilse ve onun fotoğrafını yaratmak imkansızsa gereklidir. 3B görselleştirmenin bir diğer önemli avantajı ise, bu görüntüleri 3B baskı için kullanma durumudur. Bu, çeşitli amaçlar için düzenlemeyi ve görsel öğrenme gerektiğinde oldukça gereklidir.

4. Görselleştirme araçları

3B görselleştirme için özel programların sayısı sürekli artmakta ve bu nedenle, bu alanda yeni uygulamalar oluşturmak, programlamanın en popüler alanlarından biri haline gelmiştir. Mevcut araçlar sürekli olarak yeni özelliklerle güncellenmekte, 3B görüntüleme teknolojilerinin özellikleri her geçen gün artmakta ve müşteriler ve sanatçılar için yeni umutlara yol açmaktadır. Bugün bu alandaki en popüler programlar ise 3D Studio Max, Sketchup, Artlantis, ArchiCAD gibi programlardır.

3B GÖRSELLEŞTİRME

Günümüzde, modern insanın çevresindeki birçok nesne, bilgisayar grafik programları kullanılarak yaratılmıştır. Hiçbir mimari, tasarım stüdyosu veya bilgisayar oyunu üreticisi, 3B görselleştirme yapan kişilerin oluşturduğu görselleştirmeler olmadan çalışamaz. Fotogerçekçi, simülasyon ve çeşitli sanatsal tekniklerinden oluşan böyle bir görüntü oluşturma teknolojisi, birkaç teknolojik adımdan oluşur. Render, bunların en önemlisidir ve genellikle sonucu belirleyen son işlemdir. Terimin kökeni "Render" (veya "görselleştirme") kelimesi, diğer bir çok kelime gibi İngilizce bilişim teknolojileri sayesinde ortaya çıktı. "Yapmak", "vermek", "geri vermek" anlamına gelen bu kelimenin kökeni eski Fransızcadaki "yorum" kelimesine dayanmaktadır. Bu fiilin daha derin kökleri eski Latincedeki 'geri' ve 'vermek' kökeninden gelmektedir. Bu modern terminolojideki kelimenin kökeni buraya kadar gitmektedir.

İşleme ve görselleştirme

İşleme sadece günlük yaşamda giderek daha fazla kullanılan bir kelime olmanın ötesinde artık profesyonel olarak dijital görüntüleme teknolojileriyle uğraşanların sözlüğüne de çoktan girmiştir. Örneğin, iç mekan nesnesi olan mobilya siparişi verirken, görselleştirme oluşturulması gerekmektedir. Bu aynı zamanda, tüm iç mekan tasarımında, evi çizerek müşteriye mimar veya tasarımcının fikirleri iletmesinin ana yollarından biridir.

Bina 3B görselleştirme

Mimari tasarım

Bu kelimeye benzer bir anlamı olmasına rağmen daha pratik olmasa da çoğunlukla hayatta kullanılan bir eşanlamlısı da bulunmaktadır: görselleştirme. Bugün, mimari veya oyun grafiklerinde profesyoneller arasında, üç boyutlu nesneler oluşturan ve ortaya çıkan sahnenin bir görüntüsünü sağlayanlar sırasıyla aydınlatma ve görüş açısını seçerler, her şeyi yapılandırdıktan sonra işleme programını çalıştırırlar.

3B görselleştirmenin tanımı

Bu kelimenin birkaç anlamı bulunmaktadır:

Rendering, kelime anlamı olarak özel yazılım paketleri (Blender 3D Max, CINEMA, Maya vb.) kullanılarak oluşturulan üç boyutlu dijital modellere dayalı teknik veya sanatsal bir düzlemsel raster görüntü elde etme sürecidir.

Rendering, aslında video oyunlarındaki karakterlerin ve çevrenin raster görüntüsü, fotoğrafı ve görüntüsü veya filimlerin yapımında kullanılan normal veya animasyonlu 3D video dosyaları sürecinin sonucudur.

İşleme, görüntüdeki 3B modelleri dönüştürmek için kullanılan özel yazılım sayesinden gerçekleltirilir. Bu tür programlar bir grafik paketine entegre edilebilir veya bağımsız uygulamalar olarak kullanılabilir. Bu programlardan bazıları ise RenderMan, Mental Ray, V-ray, Corona, Brasil, Maxwell, FinalRender, Fryrender, Modo'dur. Dijital teknolojiyle ilgili her şey gibi renderlar da sürekli güncellenmektedir. Modellerin ve ortamlarının fiziksel özelliklerini hesaplamak için kullanılan algoritmalara göre farklılık gösterirler. Bunlardan yola çıkarak, kendi malzemelerinin, ışık spotlarının, kameralarının vb. üretimini sağlayan büyük görselleştirme sistemleri oluşmuştur.

Bitmiş görüntünün alınması gereken hıza bağlı olarak, iki temel arka plan türü vardır. Birincisi, özellikle bilgisayar oyunlarında etkileşimli grafikler için gerekli olan gerçek zamanlı görselleştirmedir. Burada hızlı oluşturma gereklidir; görüntü hemen görüntülenmelidir, bu nedenle birçok sahne önceden hesaplanır ve ayrı veriler olarak saklanır. Bunlar, nesnelerin ve aydınlatmanın görünümünü belirleyen dokuları içerir. Çevrimiçi işleme için kullanılan programlar, esas olarak bilgisayarın grafik kartını ve RAM belleğini ve daha az ölçüde de işlemciyi kullanır. İkincisi, görselleştirme için diğer yöntemleri ve programları kullanarak işleme kalitesinin daha önemli olduğu arka planda sahneleri gösteren mimari görselleştirmelerdir. Bu durumda çok çekirdekli işlemcilerin tüm gücü yüksek çözünürlüklü doku ayarları ve aydınlatma hesaplamaları için kullanılır. İşleme sonrası genellikle yüksek derecede fotogerçekçilik veya istenen sanatsal etkiyi elde etmek için kullanılır.

Sahne oluşturma yöntemleri

Görüntüyü almak için seçilen yol, belirli göreve ve genellikle görselleştiricinin kişisel tercihlerine ve deneyimine bağlıdır. Yeni arka plan oluşturma sistemleri, son derece uzmanlaşmış veya evrensel olan sürekli olarak gelişmektedir. Şu anda, en yaygın yazılım oluşturma üç hesaplama yöntemi şunlardır:

Tarama Çizgisi, görüntünün tek tek nokta-piksel hesaplamaları ile değil, tüm katman-çokgen ve geniş yüzey alanları ile oluşturulduğu bir yöntemdir. Sahnedeki ışığın yanı sıra, nesnelerin özelliklerini tanımlayan dokular, sabit veri şeklinde sabitlenmektedir. Ortaya çıkan görüntü genellikle perspektif aydınlatmadaki, alan derinliğindeki gibi değişiklikleri yansıtmamaktadır. Bu yöntem genellikle video oyun sahnesi oluşturma sistemlerinde ve video yapımında tercih edilmektedir.

Işın izlemede ise, sahne fiziği sanal kamera merceğinden yayılan ışınlara dayalı olarak hesaplanır ve her bir ışının sahnede karşılaştığı nesnelerle etkileşimini analiz etmektedir. "Yansımaların" miktarına ve kalitesine bağlı olarak, ışığın yansımasını veya kırılmasını, rengini, doygunluğunu vb. simüle eder. Kabul edilen görüntü kalitesi, ön hazırlık ile karşılaştırıldığında çok daha yüksektir. Fakat gerçekçilik için artan kaynak tüketimi için ödeme yapılması gerekir.

Işınsallık ise, görüntünün her noktasının, her pikselinin kameradan bağımsız bir renkle donatılmasıdır. Küresel ve yerel ışık kaynaklarından ve çevreden etkilenmektedir. Bu yöntem, model yüzeyindeki bitişik nesnelerden gelen renk ve ışık yansımalarının görünümünü hesaplanmasına imkan sağlamaktadır.

Deneyimler, en gelişmiş ve popüler arka plan oluşturma sistemlerinin tüm veya temel yöntemlerin bir kombinasyonunun kullandığını göstermektedir. Bu, belirli bir sahnedeki fiziksel süreçlerin yansımasının maksimum fotoğraf gerçekçiliğini ve doğruluğunu elde etmenizi sağlar.

Ek oluşturma işlemi

Belirli bir görev için özel görselleştirme tekniklerinin kullanılması gerekmektedir. Mimari, teknik çizimler oluşturmaktan başka görselleştirme yolları gerektirmektedir. Örneğin, bir dış görünüm oluşturmak her zaman fotogerçekçiliği artırmak için değil illüstratörün bitmaplerle çalışması için grafik paketleri hakkında bilgi sahibi olmasını gerektirir. Bunlardan en popüler olanı ise Adobe Photoshop'tur.

Mimari çalışmadaki mevcut eğilimler arasında el yapımı grafiklerin, suluboyaların, mürekkep çizimlerinin ve benzerleri de bulunmaktadır. Kaliteli görselleştirme, sadece yazılıma bağlı değildir. Sonuç, kullanılan makinenin gücünden etkilenir. Bu faktörler özellikle hızı etkilemekte olup, bazen bilgisayarda yeterli RAM yoksa veya işlemcinin verimliliği düşükse, ancak birkaç gün boyunca karmaşık bir sahne çizilebilir.

Rendering (İşleme)

Bugün, 3B dosyaların toplu olarak işlenmesine yönelik hizmetler sağlayan uzak bilgisayar kümelerinin gücünden yararlanmak mümkündür. Bunlar, kısa sürede en karmaşık ve yoğun sahneleri görselleştirebilen yüksek performanslı sistemlerdir. Uzun süreli video dosyaları oluştururken bile tüm görsel efektleri işleyebilirler. Bu şirketler için, birkaç bin işlemci ve yüzlerce terabayt RAM kullanılması demektir. Görselleştirme, kaynak dosyanın hacmine ve görselleştirmeyi gerçekleştirmek için gereken süre bazında işçilik maliyetleri hesaplanır.